LASTE NED foreslått av Nana (2001) uansett hvor god læreplanen er, er resultatene svært avhengig av hva som lett
Apple Enheter | Android Enheter | Lesere | Datamaskin |
Paperback : 449 pages ISBN-10 : 3211410884 Customer Review : |
Laste ned bøker foreslått av Nana (2001) uansett hvor god læreplanen er, er resultatene svært avhengig av hva som [ipad]
Laste ned bøker foreslått av Nana (2001) uansett hvor god læreplanen er, er resultatene svært avhengig av hva som [kindle]
Laste ned bøker foreslått av Nana (2001) uansett hvor god læreplanen er, er resultatene svært avhengig av hva som [nettbrett]
Laste ned bøker foreslått av Nana (2001) uansett hvor god læreplanen er, er resultatene svært avhengig av hva som [mobil]
Det er kun èn styrer som har trukket fram perspektivet som er i tråd med R95 der etisk omsorg henleder til utfordrende situasjoner der omsorg ikke kommer av seg selv: Vi drøftet grundig hva som ligger i begrepet og hvordan dette kan gi utslag i praksis, når den voksne kjenner antipati for et barn og likevel må handle omsorgsfullt overfor barnet.
De stedene som ikke bare i denne kilden, men i ymse hollandske sammenhenger omtales, er med få unntak større byer og viktige havner, med andre ord steder som sjøfarende hollendere kjente og var opptatt av. På de eldste nederlandske sjøkartene fra 1500- og 1600-tallet er det navn av denne typen som går igjen, og på disse finner vi steder som Vlecker, Masterland, Vesterrisør og ...
På tross av utfordringene knyttet til både UBU og det å ta elevene ut av klasserommet, viser resultatene at lærerne har mange argumenter for bruk av nærmiljø som læringsarena i UBU, og følgende fire kategorier er konstruert ut fra deres svar: eksemplifisere ulike perspektiv ved bærekraftig utvikling, autentisk og konkret læring, mulighet for handling, og affektiv påvirkning.
Når vi vurderer hvor gode resultatene er, er det viktig å se både på det gjennomsnittlige nivået for elevenes prestasjoner i det enkelte land og på hvor stor del av årskullet i landet som har valgt disse fagene til topps i videregående skole. Begge deler gir informasjon om hvor godt utdanningssystemet i et land er til å gi elevene gode kunnskaper i matematikk. Figur 1.2 viser skår og ...
Det er viktig å få fram hva den enkelte kan forvente av felles løsninger, og hva fellesskapet forventer at den enkelte skal bidra med. Det er en utfordring å avgrense og målrette velferdsstatens oppgaver, slik at også de som har blitt hengende etter sikres mulighet til et godt liv. Vi kan ikke akseptere at noen holdes utenfor den velferdsutviklingen som resten av samfunnet opplever ...
Men først en normativ definering av historievitenskap. Hva er god historievitenskap? Vi skal underveis i denne boka jakte på eksplisitte og implisitte bilder av hva vitenskap er (jfr. s. X14-15 og kapittel 7) med særlig vekt på historie. Derfor går vi nå videre og spør: Er historie en vitenskap?Den danske historikeren Povl Bagge kom i 1940 med en hard og grundig kritikk av Erslevs ...
Dette kan så påvirke landenes forståelse av problemer og løsninger, noe som igjen kan føre til en endret oppfatning av hva som er standarden for god politikk (Bergseng 2011). I tillegg kan saker som tas opp på europeisk nivå være med på å sette sitt preg på den utdanningspolitiske dagsordenen nasjonalt.
Det er mange årsaker til allergi. Noen mennesker er allergisk mot mat som nøtter, sjokolade og skalldyr, noen til medisiner. Noen lider av allergi mot dyr dander som kattene, noen fra sesongmessige allergier for eksempel pollen på vårparten eller ragweed i slutten av sommeren og høsten.
Samtidig er det en svært komplisert prosess, som er påvirket av mange faktorer som alle er med på å avgjøre hvor vellykket lesingen skal bli. Noen er ytre faktorer, det vil si at de ikke er ...
is a platform for academics to share research papers.
I nesten seks år har Culcom tegnet oppdaterte kart over Norge. Forskningsprosjektene har ikke vaert styrt av en sentral femårsplan, men av en håndfull spørsmål som har sirklet rundt forholdet mellom inkludering og ekskludering. Forskere fra fem
- Noe av det som er mest motiverende for elever, uansett fag, er at de får en opplevelse av mestring. Det reiser også spørsmålet om det bør gjøres en differensiering av elevene i klassene i ...